Asiakkuuden johtaja arvon tuottajana (416)

Vähittäiskaupan alan asiakasvastuullinen: Miksi kannattaa osallistua toimialaräätälöityyn ohjelmaamme Asiakkuuden johtaja arvon tuottajana

  • Uudista työskentelytapojasi saadaksesi entistä paremman otteen asiakkuudestasi.
  • Analysoi omaa työtäsi ja saa palautetta myös asiakkailtasi oman kehittymisesi pohjaksi.
  • Vahvista johtajuuttasi omassa organisaatiossasi vaikuttamismenetelmiäsi parantaen.
  • Työstä omaa toimintasuunnitelmaasi ja vie päättämiäsi muutoksia ja asioita käytäntöön. 

Oleellisinta sinulle on ottaa käyttöösi keinoja joiden avulla otat vahvemman roolin asiakassuhteen johtajana. Asiakkuutesi liiketoiminnan kasvattaminen ja entistä parempi arvon tuotto asiakkuudelle ovat ohjelman kulmakivet.

Valmennuksen sisältö


Jaa linkki

Asiakkuuden johtaja arvon tuottajana -otsikkokuva
Kesto
9 kk (sis. 3 x 2 = 6 valmennuspäivää)
Seuraavat valmennuspäivien aloitukset
Kieli
suomi
Hinta
4800 € + ALV

Hinta sisältää valmennuspäivien lisäksi 9 kk rajattoman, henkilökohtaisen käyttöoikeuden Mercuri Online -verkkokirjastoon. Ilmoittautumisen yhteydessä veloitetaan verkkokirjasto- ja varausmaksuna 500 euroa / hlö. Osallistuja saa verkkokirjaston käyttöönsä, kun valmennuksen varausmaksu on maksettu. Valmennuksen loppulasku(t) erääntyy ennen kunkin valmennusjakson alkua, maksuehto 14 päivää netto, hintoihin lisätään arvonlisävero (ALV rek.).

Majoitus- ja ruokailukustannukset ja mahdolliset oheisohjelmat (esim. kuntotesti) eivät sisälly Mercurin valmennusten hintoihin, ellei valmennuksen tiedoissa ole toisin mainittu. Valmennuspäivät toteutetaan vahvistetun aikataulun (www.mercurikoulutus.fi) mukaisesti hotellissa / kokouskeskuksessa, ja osallistuja/yritys maksaa valmennuspäiviin kuuluvat kahvi- ja lounastarjoilut sekä kokoustilat ja oheispalvelut ja mahdollisen majoituksen suoraan palveluiden tarjoajalle.

Katso tästä ilmoittautumis-
ja peruutusehdot

Pyydä räätälöity tarjous /
ota yhteyttä

Tulosta

Seuraavat ajankohdat

Asiakkuuden johtaja arvon tuottajana -valmennuksen sisältö

Asiakkuuden johtaja arvon tuottajana -ohjelmamme on tarkoitettu sinulle, joka vastaat vähittäiskaupan sektorilla merkittävimmistä asiakkuuksistanne ja tehtävänäsi on kasvattaa tuotteidenne myyntiä näissä kanavissa.

Tehtävänimikkeesi on todennäköisesti ketjupäällikkö, avainasiakaspäällikkö, Key Account Manager, asiakkuusjohtaja tai myyntipäällikkö. Oleellista sinulle on varmistaa yhteistyön syventäminen oman organisaatiosi ja asiakasorganisaation kanssa. Tavoitteesi on olla jatkossa vielä parempi kumppani asiakkaasi liiketoiminnan kehittämisessä.

Tällä hetkellä Asiakkuuden johtaja arvon tuottajana -valmennukseen ei ole aikataulutettu tulevaa ajankohtaa; valmennus toteutetaan avoimena valmennuksena kun ryhmä on kasassa. Valmennus on myös räätälöitävissä omalle organisaatiollesi. Kiinnostuitko, ota yhteyttä Petri Yleniukseen:

Ohjelman aikana toteutettavat toimenpiteet ajoittuvat noin puolen vuoden jaksolle, lisäksi käytössäsi on yhteensä 9 kk ajan koko Mercuri Online -verkkokirjaston sisältö. Ohjelmaan käyttämäsi aika sisältää niitä toimenpiteitä, jotka palvelevat sinun työtäsi asiakkuuden johtajana. Ohjelma koostuu useista henkilökohtaisista arvioinneista (asiakkuudet, organisaatio, oma työskentely), intensiivisistä valmennuspäivistä yhdessä alan kollegoiden kanssa sekä toimenpiteistä, jotka tukevat ja nopeuttavat asioiden käytäntöön vientiä.

Keskeinen osa ohjelmaa on toimenpiteet, joiden avulla vahvistat ohjelman tehoa ja omaa kehittymistäsi:

  • Orientaatiokeskustelu esimiehesi kanssa– omat tavoitteesi ohjelmalle
  • Asiakassuhteen johtajan kompetenssiarvio – oma ja esimiehesi arvio nykytilastasi
  • Avainasiakasarvio: asiakkaan tekemä arvio toiminnastasi
  • 4 verkkomoduulia oman asiakastyösi kehittämisen tueksi
  • Oma arviosi erilaisten neuvottelutilanteiden hallinnasta
  • MI-Lead-arvio – mikä on sinun tyylisi johtaa ja vaikuttaa muihin

Valmennuspäivät (3 x 2 pv)

Vaihe 1: Asiakkuuden johtamisen työkalut

Näiden valmennuspäivien tavoitteena on selkeyttää mitä on asiakkuuden johtaminen ja mitä se käytännössä parhaimmillaan tarkoittaa. Saat tehokkaan työkalupakin ja menetelmät joiden avulla voit rakentaa asiakkuuden kasvusuunnitelman. Arvioit omaa työskentelyäsi asiakkuuden johtajana ja teet päätöksiä, joiden avulla kehität omaa toimintaasi.

  • Asiakassuhteen johtamisen määrittely
    • Miksi asiakassuhteen johtaminen on tärkeää yritykselle?
    • Mikä on sinun roolisi ja tehtäväsi asiakassuhteen johtajana
  • Mitä osaamista Ketju- ja avainasiakaspäällikön työssä tarvitaan
    • Oman ja esimiehesi tekemän kompetenssiarvion purku ja johtopäätökset
  • Mihin ja miksi tarvitset myyntistrategiaa avainasiakkaissasi
  • Asiakkaasi liiketoiminnan ymmärtäminen ja vaikutus omaan asiakassuunnitelmaasi
    • Saat työkaluja Arvioit asiakkaasi liiketoimintaan ja löydät potentiaaliset kasvun mahdollisuudet
    • Analysoit omaa tilannettasi asiakkaassa ja tunnistat kehitystarpeet
    • Miten rakennat asiakaskohtaisen ja konkreettisen ketjusuunnitelman
    • Miten viet suunnitelmat käytäntöön ja vaikutat asiakkaisiisi
       
  • MI-Scan-asiakasarvion käynnistäminen

Vaihe 2: Arvoa tuottava vaikuttaminen

Tavoite on arvioida omaa myyntityöskentelyäsi asiakkaaltasi saamasi palautteen perusteella. Saat tietoa, miten tunnistetaan erilaiset myyntitilanteet ja rakennetaan niihin sopiva ratkaisu. Autamme sinua tunnistamaan kehitystarpeesi asiakasneuvotteluissa ja niihin valmistautumisessa. Arvioit omaa asiakassuunnitelmaasi ja saat ideoita sen kehittämiseen.

  • Henkilökohtainen asiakaspalaute – asiakasarvion tulokset
  • Asiakaslähtöinen yhteistyö neuvotteluissa ketjujen kanssa
  • Eri myyntityylien hallinta myyntitilanteissa
  • Asiakassuhteen johtaja myynti- ja neuvotteluosaamisen kehittäjänä
  • Näkemyksellinen myyntityöskentely
  • Konsultoiva myyntityöskentely
  • Ratkaisujen/näkemysten rakentaminen ja esittäminen
  • Päätöksentekoon vaikuttaminen, avainasiakaspäällikön oma päätöksentekotyyli
  • Oman asiakastilanteen arviointi ja toimenpiteet

Vaihe 3: Verkostojen johtaminen

Tavoite on antaa sinulle työkaluja joiden avulla saat oman organisaatiosi toteuttamaan asiakkaasi kanssa sopimia asioita tavoitteiden ja aikataulujen mukaisesti. Saat keinoja miten vaikutetaan muihin ihmisiin ja miten voit kehittää omaa vuorovaikutustasi muiden kanssa.

  • Yhteistyön merkitys ketjutyöskentelyssä
  • Oman ajankäytön priorisointi
  • Verkostojen johtaminen
  • MI-Lead, henkilöjohtamisen perusteet
  • Johtamisen tarve ja johtamistyylit
  • Motivaatiotekijöiden hyödyntäminen johtamisessa
  • Ryhmän johtaminen ja tavoitteiden asettaminen
  • Tehokas palaverityöskentely
  • Palautteen antaminen
  • Oman toiminnan kehittäminen

Suosittelemamme online-materiaalit

suomenkieliset suomenkieliset
  1. Asiakkaiden ymmärtäminen
  2. Myyntityylit
  3. Hinnan myyminen
  4. Miten kauppa päätetään
  5. Asiakassuhteen johtaja myyntitiimin vetäjänä -arviointi
Tutustu Mercuri Online verkkokirjastoon

Valmennus sisältää 9 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää