Asiakkuuden johtaminen (415)

Asiakkuuden johtaminen on oma taitolajinsa. Parhaimmillaan isojen asiakkuuksien kautta liikkuu erittäin suuri määrä liikevaihtoa. Asiakkuuden johtaminen on kuin yrityksen pyörittämistä, mutta ilman esimiesvaltaa. Asiakkuuden johtajan on hallittava sekä asiakkaan että oman organisaation laajat verkostot. Miten johtaa ja kehittää asiakasvuorovaikutusta pitkäjänteisesti, ja tietenkin tuloksellisesti?

Asiakkuuden johtaminen -ohjelma on suunniteltu yritysten merkittävimmistä asiakassuhteista vastaaville kokeneille myynnin ammattilaisille. Kehittämisohjelma valmentaa asiakastyöskentelyn ammattilaisesta asiakassuhteen johtajan, joka kykenee luomaan, kehittämään ja ylläpitämään pitkäjänteistä yhteistyökumppanuutta asiakkaan kanssa, rakentavasti ja määrätietoisesti.

 

Valmennuksen sisältö

Katso, mitä tähän valmennukseen osallistuneet ovat kommentoineet:

 

Jaa linkki

Asiakkuuden johtaminen -otsikkokuva
Kesto
12 kk (sis. 2 + 2 + 2 = 6 valmennuspäivää)
Seuraavat valmennuspäivien aloitukset
  • 15.02.2017
  • 20.03.2018
  • 02.10.2018
Kieli
suomi
Hinta
4800 € + ALV

Hinta sisältää valmennuspäivien lisäksi 12 kk rajattoman, henkilökohtaisen käyttöoikeuden Mercuri Online -verkkokirjastoon. Ilmoittautumisen yhteydessä veloitetaan verkkokirjasto- ja varausmaksuna 500 euroa / hlö. Osallistuja saa verkkokirjaston käyttöönsä, kun valmennuksen varausmaksu on maksettu. Valmennuksen loppulasku(t) erääntyy ennen kunkin valmennusjakson alkua, maksuehto 14 päivää netto, hintoihin lisätään arvonlisävero (ALV rek.).

Majoitus- ja ruokailukustannukset ja mahdolliset oheisohjelmat (esim. kuntotesti) eivät sisälly Mercurin valmennusten hintoihin, ellei valmennuksen tiedoissa ole toisin mainittu. Valmennuspäivät toteutetaan vahvistetun aikataulun (www.mercurikoulutus.fi) mukaisesti hotellissa / kokouskeskuksessa, ja osallistuja/yritys maksaa valmennuspäiviin kuuluvat kahvi- ja lounastarjoilut sekä kokoustilat ja oheispalvelut ja mahdollisen majoituksen suoraan palveluiden tarjoajalle.

Katso tästä ilmoittautumis-
ja peruutusehdot

Pyydä räätälöity tarjous /
ota yhteyttä

Tulosta

Vastaatko yrityksenne merkittävimmistä asiakassuhteista, ja haluat varmistaa pitkäjänteisen yhteistyö asiakkaiden kanssa? Valmentajamme Petteri Immonen kertoo tarkemmin Mercurin kehittämisohjelmasta Asiakkuuden johtaminen.

Seuraavat ajankohdat

Asiakkuuden johtaminen (415)

415121
Alkaa
ke 15.2.2017 klo 09:00
Päättyy
to 16.2.2017 klo 17:00
Paikka
Clarion Helsinki Airport, Vantaa
415122
Alkaa
ti 25.4.2017 klo 09:00
Päättyy
ke 26.4.2017 klo 17:00
Paikka
Esport Center, Espoo
415123
Alkaa
to 15.6.2017 klo 09:00
Päättyy
pe 16.6.2017 klo 17:00
Paikka
Vanajanlinna, Harviala (Hämeenlinna)

Ilmoittaudu

Asiakkuuden johtaminen (415)

415141
Alkaa
ti 20.3.2018 klo 09:00
Päättyy
ke 21.3.2018 klo 17:00
Paikka
Cumulus Resort Airport Congress Center, Vantaa
415142
Alkaa
ti 12.6.2018 klo 09:00
Päättyy
ke 13.6.2018 klo 17:00
Paikka
Cumulus Resort Airport Congress Center, Vantaa
415143
Alkaa
ti 28.8.2018 klo 09:00
Päättyy
ke 29.8.2018 klo 17:00
Paikka
Paikka vahvistuu lähempänä ajankohtaa

Ilmoittaudu

Asiakkuuden johtaminen (415)

415151
Alkaa
ti 2.10.2018 klo 09:00
Päättyy
ke 3.10.2018 klo 17:00
Paikka
Paikka vahvistuu lähempänä ajankohtaa
415152
Alkaa
ti 11.12.2018 klo 09:00
Päättyy
ke 12.12.2018 klo 17:00
Paikka
Paikka vahvistuu lähempänä ajankohtaa
415153
Alkaa
ti 12.2.2019 klo 09:00
Päättyy
ke 13.2.2019 klo 17:00
Paikka
Paikka vahvistuu lähempänä ajankohtaa

Ilmoittaudu

Asiakkuuden johtaminen -valmennuksen sisältö

Löydä käytännön keinoja, joiden avulla rakennat tuloksellista yhteistyötä merkittävissä asiakkuuksissa ja kehityt asiakasvuorovaikutuksen johtajana!

Ohjelma koostuu useista nykytilan arvioinneista (asiakkuudet, organisaatio, oma työskentely), kuudesta intensiivisestä valmennuspäivästä ja toimenpiteistä, jotka tukevat ja nopeuttavat asioiden käytäntöön vientiä. Käytössäsi on lisäksi vuoden ajan Mercuri Online -verkkokirjaston koko sisältö eri businessteemoista.

Ohjelma sisältää valmennuspäiviä tukevia toimenpiteitä, joiden avulla varmistat ohjelmassa käsiteltävien asioiden sovellettavuuden omaan työhösi:

  • Orientaatiokeskustelu Mercurin ja asiakasyrityksen johdon ja osallistujan kesken
  • Yrityksen ja osallistujan tavoitteet
  • Asiakkuuden johtaminen -valmennuksen aikana kehittymissuunnitelman täsmentäminen
  • Työkirja – Yrityksen mandaatti kehitettäville asioille
  • Asiakassuhteen johtajan kompetenssiarvio – Esimiehen ja osallistujan arvio
  • Avainasiakasarvio
  • Arvio omasta neuvottelutyylistä
  • 2 verkkomoduulia neuvotteluosaamisesta ja 2 verkkomoduulia ajankäytön hallinnasta
  • MI-Lead-arvio – Mikä on minun tyylini johtaa ja ohjata muita kontaktihenkilöitä
  • Fyysisen kunnon arviointi ja kehittäminen

Vaihe 1: Asiakassuhteen johtaminen

  • Asiakassuhteen johtamisen merkitys yrityksen menestykselle
  • Muutokset asiakkaiden ostokäyttäytymisessä
  • Kompetenssiarvio (40 väittämää)
  • Asiakassuhteen johtajan roolit ja tehtävät
  • Myyntistrategian vaikutus asiakasvalintoihin ja työskentelyyn
  • Tavoitteiden asettaminen
  • Muutoksen läpivieminen
  • MI-SCAN -asiakasarvion käynnistäminen

Välitehtävät

  • Verkkomoduulit neuvotteluosaamisesta ja ajankäytön hallinnasta
  • Neuvottelutyyliarvio
  • Asiakasarvion toteutus valituille asiakkuuksille

Vaihe 2: Liiketoiminta- ja neuvotteluosaaminen

  • Myyntistrategia ja asiakastyön kohdentaminen
  • Eri myyntityylit myyntitilanteiden toteuttamisessa
  • MI-SCAN -asiakasarvio
  • Taktisten toimintasuunnitelmien laatiminen neuvottelutilanteisiin
  • Neuvottelutyylin kehittäminen
  • Ratkaisujen / näkemysten rakentaminen ja esittäminen
  • Fyysisen kunnon arviointi ja kehittäminen

Välitehtävät

  • Toimenpidesuunnitelman laatiminen yhdessä esimiehen kanssa asiakasarvion tulosten perusteella
  • Markkinaosuuden kasvattaminen valitussa asiakkuudessa suunnitelmallisen työskentelyn avulla – toimenpiteiden esittäminen esimiehelle
  • Verkostojen johtamisen arviointi MI-Lead-työvälineen avulla

Vaihe 3: Verkostojen johtaminen

  • Verkostoituminen
  • Motivaatio ja asenteet
  • Ryhmien työskentelyn arviointi ja kehittäminen
  • Verkostojen ohjaaminen ja johtaminen
  • Resurssien valinta eri myyntitilanteissa
  • Asiakasyhteistyön vahvistaminen eri myyntitilanteissa
  • Tehokkaat palaverit
  • Toimenpidesuunnitelman täsmentäminen

Suosittelemamme online-materiaalit

suomenkieliset suomenkieliset
  1. Asiakkaiden ymmärtäminen
  2. Myyntityylit
  3. Tunnista, mihin aikaasi haaskaantuu päivittäin
  4. Keinoja suunnittelun ja muistin parantamiseksi

 

Tutustu Mercuri Online verkkokirjastoon

Valmennus sisältää 12 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää