Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelma (VK KAM)

Vähittäiskaupan ja Foodservice (HoReCa) sektorin asiakasvastuullinen, tiedäthän, kuinka kasvattaa myyntiä omissa asiakkuuksissasi ja kanavissasi? Asiakkaasi odottavat, että ymmärrät heidän tapaansa toimia ja autat asiakastasi menestymään. Tarjoa, ehdota, haasta, anna vaihtoehtoja… rakenna asiakaskohtaisesti räätälöityjä valikoima-, kampanja- ja ratkaisuehdotuksia - Niin että asiakas kokee jokaisen käyntisi tuottavan lisää tuottoa tai myyntiä!

Vähittäiskaupan tavarantoimittajien KAM-ohjelmamme on täysin toimialaräätälöity kokonaisuus. Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelman aikana analysoit ja uudistat työskentelytapojasi saadaksesi entistä paremman otteen asiakkuudestasi, ja vahvistat johtajuuttasi omassa organisaatiossasi vaikuttamismenetelmiäsi parantamalla. Saat ja opit hyödyntämään työkaluja oman asiakasanalyysin tekemiseen, jotta voit myös viedä päättämiäsi muutoksia ja asioita käytäntöön arjen työssäsi.

Valmennuksen sisältö


Jaa linkki

Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelma -otsikkokuva
Kesto
6 kk (sis. 2 + 1 valmennuspäivää)
Seuraavat valmennuspäivien aloitukset
  • 25.10.2016
  • 04.04.2017
Kieli
suomi
Hinta
2700 eur / hlö + alv.

Hinta sisältää valmennuspäivien lisäksi 6 kk rajattoman, henkilökohtaisen käyttöoikeuden Mercuri Online -verkkokirjastoon. Ilmoittautumisen yhteydessä veloitetaan verkkokirjasto- ja varausmaksuna 500 euroa / hlö. Osallistuja saa verkkokirjaston käyttöönsä, kun valmennuksen varausmaksu on maksettu. Valmennuksen loppulasku(t) erääntyy ennen kunkin valmennusjakson alkua, maksuehto 14 päivää netto, hintoihin lisätään arvonlisävero (ALV rek.).

Majoitus- ja ruokailukustannukset ja mahdolliset oheisohjelmat (esim. kuntotesti) eivät sisälly Mercurin valmennusten hintoihin, ellei valmennuksen tiedoissa ole toisin mainittu. Valmennuspäivät toteutetaan vahvistetun aikataulun (www.mercurikoulutus.fi) mukaisesti hotellissa / kokouskeskuksessa, ja osallistuja/yritys maksaa valmennuspäiviin kuuluvat kahvi- ja lounastarjoilut sekä kokoustilat ja oheispalvelut ja mahdollisen majoituksen suoraan palveluiden tarjoajalle.

Katso tästä ilmoittautumis-
ja peruutusehdot

Pyydä räätälöity tarjous /
ota yhteyttä

Tulosta

Seuraavat ajankohdat

Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelma (VK KAM)

417/02/01
VK KAM 417/02/1
Alkaa
ti 25.10.2016 klo 09:00
Päättyy
ke 26.10.2016 klo 17:00
Paikka
Kokous- ja kongressihotelli Majvik, Kirkkonummi
417/02/02
VK KAM 417/02/2
Alkaa
ti 13.12.2016 klo 09:00
Päättyy
ti 13.12.2016 klo 18:00
Paikka
Kokous- ja kongressihotelli Majvik, Kirkkonummi
Valmentaja
Petri Ylenius

Ilmoittaudu

Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelma (VK KAM)

417/03/01
VK KAM 417/03/1
Alkaa
ti 4.4.2017 klo 09:00
Päättyy
ke 5.4.2017 klo 17:00
Paikka
Hotelli Cumulus Resort Airport Congress Center, Vantaa
417/03/02
VK KAM 417/03/2
Alkaa
to 18.5.2017 klo 09:00
Päättyy
to 18.5.2017 klo 18:00
Paikka
Paikka vahvistetaan lähempänä ajankohtaa
Valmentaja
Petri Ylenius

Ilmoittaudu

Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelma -valmennuksen sisältö

Vähittäiskaupan tavarantoimittajien KAM-ohjelmamme on täysin toimialaräätälöity kokonaisuus. Tämän KAM-ohjelman kulmakivinä ovat vähittäiskaupan ja/tai Foodservice (HoReCa) sektorin edustajan asiakkuuksien liiketoiminnan kasvattaminen ja entistä parempi arvon tuotto asiakkuudelle. Pk-tavarantoimittajien Ketjutyöskentelyn kehittämisohjelmamme on tarkoitettu sinulle, joka vastaat vähittäiskaupan tai Foodservice (HoReCa) sektorilla merkittävimmistä asiakassuhteistanne ja tehtäväsi on kasvattaa tuotteidenne myyntiä näissä asiakkuuksissa ja kanavissa.

Ohjelman suunnittelijana ja valmentajana on Petri Ylenius, joka on työssään erityisesti keskittynyt mm. elintarviketeollisuuden ja tavarantoimittajien myyntituloksen parantamiseen. Petri Ylenius on aiemmin työskennellyt yli 20 vuotta elintarvikealalla myynnin ja myynnin johtamisen eri tehtävissä. Ylenius tapaa säännöllisesti alan päättäjiä ja vaikuttajia, ja näissä tapaamisissa esille tulleista keskeisistä kehityskohteista on rakennettu tämä käytännönläheinen valmennuskokonaisuus. Tervetuloa mukaan kehittämään ja kehittymään yhdessä alan kollegoiden kanssa!

Valmennuksen aikana teemme kompetenssiarvion ja myyntityylisi ja asiakastyöskentelysi arvioinnin, joiden avulla pystyt analysoimaan omaa tekemistäsi ja tietenkin tekemään kehityspäätöksiä ja -suunnitelman jatkoa varten.  Valmennuspäivien (2 + 1 päivää) sisältöä:

1. päivä: Asiakassuhteen johtaminen ketjutyöskentelyssä

Ensimmäisen päivän tavoitteena on tunnistaa asiakkaiden toimintaympäristön muutoksia ja trendejä, jotka sivun on hyvä ottaa huomioon omassa toiminnassasi. Kun tunnistat nämä muutokset ja ymmärrät asiakkaasi tilanteen ja tarpeen, voit rakentaa oikeanlaisia ratkaisuja asiakkaillesi. Tiedostat myös, mitkä eri tekijät jotka tulee ottaa huomioon oman asiakkuuden johtamisessa, ja saat työkaluja ja näkemyksiä,  joiden avulla syvennät omia asiakassuunnitelmiasi

  • Asiakassuhteen johtamisen merkitys yrityksen menestykselle
  • Asiakassuhteen johtajan roolit ja tehtävät
  • Asiakkaan toimintaympäristön ja strategian ymmärtäminen
  • Oman kompetenssiarvion purku ja johtopäätökset
  • Työkaluja asiakasanalyysin rakentamiseen omalle asiakkaalle

2. päivä: Näkemyksellinen myyntityö ketjutyöskentelyssä

Tämän toisen päivän tavoitteena on ymmärtää erilaisten myyntitilanteiden ja tapojen ero, ja kuinka tehdä näkemyksellinen ja vaikuttava myyntipuhe omien tuotteiden lanseeraukseen . Ennakkoon tehtävän myyntityyliarvion ja sen käsittelyn perusteella tunnistat oman myyntityylisi ja sen kehitystarpeet. Harjoittelemme näkemyksellistä myyntipuhettta jokaisen osallistujan omien case-tilanteiden ja harjoitusten avulla, myyntitilanne ja sen vaatima myyntityyli huomioiden.

  • Eri myyntityylien hallinta myyntitilanteissa
  • Myyntityylit kyselyn tulokset
  • Oman myyntityylin arviointi ja kehittäminen
  • Näkemyksellinen myyntityöskentely
  • Ratkaisujen/näkemysten rakentaminen ja esittäminen (oma case) omalle asiakkaalle
  • Omien esitysten sparraus
  • MI-Scan asiakasarvion käynnistäminen.

3. päivä: Itsensä ja muiden johtaminen ketjutyöskentelyssä

Kolmannen päivän aikana keskitymme oman asiakastyöskentelysi ja sen suunnitelmallisuuden kehittämiseen. Saat oman asiakaspalautteesi, ja opit tunnistamaan oman ajankäyttösi haasteet.

Vaikka et ole myynnin esimies, sinulla tulee olla ote myynnin johtamiseen ja kyky ohjata puhelinmyynnin ja myyntikentän tekemistä asiakassuunnitelmasi mukaisesti. Käsittelemme vaikuttamisen ja myynnin johtamisen keinoja, ja saat työkaluja, joiden avulla johdat omaa ja organisaatiosi toimintaa tavoitteiden mukaisesti.

  • Oman asiakasanalyysin sparraaminen muiden osallistujien kanssa
  • MI-Scan asiakasarvioinnin tulokset: henkilökohtainen asiakaspalaute
  • Oma ajankäyttö ja systemaattinen työskentely
  • Oman organisaation sitouttaminen
  • Organisaation suorituksen johtaminen ja tavoitteiden asettaminen
  • MI-Lead, henkilöjohtamisen perusteet, erilaisten ihmisten johtaminen ja sitouttaminen
  • Tehokas viestintä ja ideoiden myyminen
Tutustu Mercuri Online verkkokirjastoon

Valmennus sisältää 6 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää