Myyntistrategia kasvun moottorina (107)

Vastaatko B2B-myyntiorganisaation/-toiminnon tehokkuudesta ja tuloksesta? Myyntiorganisaatiosi toiminnassa henkilökohtainen myyntityö on merkittävässä roolissa. Onko organisaatiosi tilanteessa, jossa haette myynnin kasvun tiekarttaa tulevaisuuteen. Myyntistrategia kasvun moottorina -ohjelman aikana uudistat myyntistrategian liiketoimintanne kasvun pohjaksi. Teet samalla tehokkaan toimintasuunnitelman uuden myyntistrategianne johtamiseksi käytäntöön.

Valmennuksen sisältö


Jaa linkki

Myyntistrategia kasvun moottorina -otsikkokuva
Kesto
4 - 6 kk
Seuraavat valmennuspäivien aloitukset
Kieli
suomi
Hinta
Pyydä tarjous räätälöidystä ohjelmasta

Katso tästä ilmoittautumis-
ja peruutusehdot

Pyydä räätälöity tarjous /
ota yhteyttä

Tulosta

Tavoitteena myynnin kasvu? Miten uudistat myyntistrategian liiketoimintanne kasvun pohjaksi. Valmentajamme Petri Maliranta kertoo Mercurin valmennuksesta Myyntistrategia kasvun moottorina.

Seuraavat ajankohdat

Myyntistrategia kasvun moottorina -valmennuksen sisältö

Näin työskentelemme Myyntistrategia kasvun moottorina -ohjelmassa:

Työstät oman vastuualueesi myyntistrategiaa Mercurin viitekehysten ja mallien pohjalta yhdessä muiden osallistujien ja konsultin kanssa. Ohjelma koostuu yhteisistä workshop-päivistä, kahdenkeskisestä sparrauksesta konsultin kanssa, ennakkotöistä, ohjelman aikana tehtävästä myyntistrategian määrittelystä, verkon kautta saatavista viitekehyksistä (”learning shots”), Myyntistrategian Audit –analyysistä, myyntiorganisaation toiminnan arvioista sekä Round Table –tapaamisesta ja osallistujaryhmän suljetusta LinkedIn-ryhmästä.

Ohjelman aikana toteutettavat toimenpiteet ajoittuvat n. 4-6 kuukauden jaksolle. Ohjelmaan käyttämäsi aika sisältää sataprosenttisesti niitä toimenpiteitä, joita sinun työhösi myyntitoiminnon johtajana ja kehittäjänä muutenkin kuuluu.

Ohjelman vaiheet

  • Orientoituminen ja valmistautuminen ohjelmaan –videoviesti
  • Myyntistrategia kasvun moottorina – suljetun LinkedIn-ryhmän Kick-Off
  • Myyntistrategian Audit – oman vastuualueesi nykytilan analysointi
  • Learning shots: SWOT ja PESTE – analysoi toimintaympäristö myyntistrategian määrittelyn perustaksi. Asiakaskannan hallinta.
  • Oma ennakkotyö: Oman yrityksen strategisten linjanvetojen huomiointi sekä myynnin avainlukujen keruu ja valmistelu myyntistrategian laatimisen pohjalle
  • Ensimmäinen ryhmäworkshop (2 pv) – Myyntistrategian uudistaminen
  • Oman myyntistrategian työstö workshopien välissä
  • Toinen ryhmäworkshop (2 pv) – Myyntistrategian sparraus ja johtaminen käytäntöön
  • Myyntistrategian ja sen käytäntöön viennin kahdenkeskinen sparraus ohjelman toteuttavan myynnin johtamisen konsultin kanssa
  • Ryhmän Round Table –tapaaminen ja parhaiden käytäntöjen jakaminen

Ennakkovalmistautuminen

1. Oman toimintaympäristön analysointi myyntistrategian laatimisen perustaksi. Learning Shots: SWOT- ja PESTE-analyysit.
2. Oman yrityksen liiketoimintastrategia ja strategiset painopistealueet.
3. Oman vastuualueen myynnin avainlukujen keruu myyntistrategian laatimisen pohjalle.

Työstö workshopien välissä

1. Oman vastuualueen myyntistrategian määrittely ja konkretisointi
2. Learning Shot: Asiakaskannan analyysi

Tutustu tästä tarkemmin Myyntistrategia kasvun moottorina Workshop-teemoihin >>

Tutustu Mercuri Online verkkokirjastoon

Valmennus sisältää 6 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää